Minął termin składania ofert w przetargu na obwodnicę Zwolenia w ciągu drogi krajowej nr 79. Do mazowieckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wpłynęło 13 ofert, ale tylko trzy mieszczą się w budżecie.
Obwodnica powstanie w ramach rządowego Programu Budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030. W sumie w województwie mazowieckiej będzie ich dziewięć. Poza obwodnicą Zwolenia będą to obwodnice: Lipska, Pułtuska, Skaryszewa, Ciechanowa, Łącka, Ostrołęki, Siedlec i Sokołowa Podlaskiego.
10-kilometrowa obwodnica
Planowana trasa ma mieć ponad 10 km długości. Decyzja środowiskowa dla tej inwestycji została wydana w styczniu 2025 r. Przetarg obejmuje projekt i budowę drogi.
Obwodnica ma przebiegać w nowym śladzie DK79 przez obszar gminy Zwoleń, po wschodniej stronie miasta. Będzie drogą klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) z jedna jezdnią i jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Na trasie zaplanowano węzeł na przecięciu z projektowaną drogą ekspresową S12 oraz cztery skrzyżowania: dwa z istniejącym przebiegiem DK-79, jedno z istniejącym przebiegiem DK-12 oraz jedno z drogą powiatową relacji Zwoleń - Janowice.
Obwodnica przejmie ruch tranzytowy, który obecnie odbywa się drogami krajowymi nr 12 i 79. Dzięki temu poprawi się bezpieczeństwo, odciążony zostanie układ komunikacyjny i wzrośnie przepustowość dróg w mieście. Nowa droga ma także uzupełnić układ rozprowadzający ruch z planowanej drogi ekspresowej S12 pomiędzy Radomiem a Puławami.
13 chętnych
19 grudnia GDDKiA otworzyła oferty w przetargu na obwodnicę Zwolenia. Inwestor na to zadanie zamierza przeznaczyć 201,8 mln zł i tylko trzy ze złożonych ofert mieszczą się w tym zakładanym budżecie. Najtańsza jest oferta Mostostalu Warszawa na 189,8 mln zł. Najdroższą propozycję przedstawiło zaś konsorcjum Mosty Łódź, PBI Infrastruktura oraz PBI WMB na 245,9 mln zł.
Pozostałe oferty prezentują się następująco: konsorcjum ALdesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones – 190,7 mln zł; konsorcjum Balzola Polska i Lantania – 220,9 mln zł; Budimex – 229,3 mln zł; Duna Polska – 230,6 mln zł; Mirbud – 198,4 mln zł; konsorcjum NDI i NDI Sopot – 219 mln zł; Porr – 208,7 mln zł; konsorcjum Roverpol i Rover Infraestructuras – 239,7 mln zł; Strabag – 238,1 mln zł; konsorcjum Trakcja i Akcine Bendrove „Kauno Tiltai” – 226,8 mln zł oraz Unibep – 240,5 mln zł.
Teraz GDDKiA przeanalizuje oferty, by wybrać najkorzystniejszą z nich, przy czym kierować się będzie trzema kryteriami. Kluczowa będzie cena stanowiąca 60 procent oceny, ale będą też brane pod uwagę: przedłużenie okresu gwarancji jakości na obiekty mostowe wraz z ich wyposażeniem – 30 proc. – oraz przedłużenie okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające oraz konstrukcje wsporcze – 10 procent.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.